The use of the inverted classroom in technical training in health

experience report

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51723/ccs.v32i03.1049

Keywords:

Enacted Statutes, Oral Health, Ethics Dental, Learning

Abstract

Introduction: The classroom is a knowledge-rich environment with opportunities for growth and knowledge sharing.

Objective: To describe the application of a pedagogical strategy under the logic of the “inverted classroom” in the normative content approach for students of the Technical Course in Oral Health at the Technical Health School of Brasília.

Method: An experience report.

Results and discussion: there was greater participation of students and use of a relevant topic for professional practice. The face-to-face debate was enriched by the students’ previous reflections.

Conclusion: The use of the inverted classroom proved to be a strategy that facilitates the understanding of the studied norms.

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Author Biographies

Ana Maria de Oliveira Carneiro, Escola Técnica de Saúde de Brasília - ETESB

Odontóloga. Mestrado em Saúde Coletiva em Odontologia (UFMG) . Fundação de Ensino e Pesquisa em Ciências da Saúde

Ana Socorro de Moura, Escola Técnica de Saúde de Brasília - ETESB

Enfermeira. Mestre em Ciências da Saúde pela Universidade de Brasília (UnB). Fundação de Ensino e Pesquisa em Ciências da Saúde

Geisa Sant'Ana, Fundação de Ensino e Pesquisa em Ciências da Saúde - Fepecs

Enfermeira. Doutora em Ciências da Saúde pela Universidade de Brasília (UnB)

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Published

2021-09-24

How to Cite

1.
Oliveira Carneiro AM de, Moura AS de, Sant’Ana G. The use of the inverted classroom in technical training in health: experience report. Com. Ciências Saúde [Internet]. 2021 Sep. 24 [cited 2024 Jul. 3];32(03). Available from: https://revistaccs.escs.edu.br/index.php/comunicacaoemcienciasdasaude/article/view/1049

Issue

Section

Reflexões em educação e saúde: a experiência da Fepecs e suas escolas

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