Assessing basic skills of students in the spectrum of autism

Authors

  • Francidalma Soares Sousa Carvalho Filha Universidade Estadual do Maranhão - UEMA https://orcid.org/0000-0001-5197-4671
  • Eutima Klayre Pereira Nunes Universidade Estadual do Maranhão - UEMA
  • Maria Vitória Melo de Oliveira Universidade Estadual do Maranhão - UEMA
  • Janderson Castro dos Santos Universidade Federal do Piauí - UFPI
  • Laylla Luanna de Mello Frasca Universidade Federal de Goiás - UFG
  • Thais Vilela de Sousa Universidade Federal de Goiás - UFG
  • Iel Marciano de Moraes Filho Universidade Paulista - UNIP

DOI:

https://doi.org/10.51723/ccs.v33i01.903

Keywords:

Autism Spectrum Disorder, Neuropsychological Tests, Learning, Learning Disabilities

Abstract

Objective: to assess basic skills for students on the Autism Spectrum (ASD). Method: this is a cross-sectional descriptive study. 23 children with ASD participated, the data were made through the Assessment of Basic Learning, the data were made through the Assessment of Basic Language and Absolute Learning Skills (The BLS and were analyzed with the use of Learning and relative). Results: the results obtained were organized into five tables: 1) requests (mands); 2) to name (feel); 3) intraverbals (answering questions, completing sentences or songs, maintaining dialogue, singing, etc.); 4) spontaneous vocalizations; 5) syntax and grammar. Conclusion: It was possible to identify the basic skills for students with difficulties and who were within the expected development pattern for the chronological age of each student, in this way most students to be fulfilled.

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Author Biographies

Francidalma Soares Sousa Carvalho Filha, Universidade Estadual do Maranhão - UEMA

Enfermeira. Doutora em Saúde Pública. Docente da Universidade Estadual do Maranhão (UEMA). Balsas, Maranhão, Brasil.

Eutima Klayre Pereira Nunes, Universidade Estadual do Maranhão - UEMA

Graduanda em Enfermagem da Universidade Estadual do Maranhão (UEMA).  Balsas, Maranhão, Brasil.  

Maria Vitória Melo de Oliveira, Universidade Estadual do Maranhão - UEMA

Graduanda em Enfermagem da Universidade Estadual do Maranhão (UEMA). Balsas, Maranhão, Brasil.

Janderson Castro dos Santos , Universidade Federal do Piauí - UFPI

Cirurgião Dentista, Doutor em Saúde e doutorando em Farmacologia da Universidade Federal do Piaui (UFPI), Teresina- PI- Brasil.

Laylla Luanna de Mello Frasca, Universidade Federal de Goiás - UFG

Agrônoma. Mestre me agronomia. Doutoranda em Agronomia.Universidade Federal de Goiás (UFG). Goiânia, Goiás, Brasil.

Thais Vilela de Sousa, Universidade Federal de Goiás - UFG

Enfermeira. Mestre e Doutoranda em Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da Universidade Federal de Goiás (UFG). Goiânia, Goiás, Brasil.

Iel Marciano de Moraes Filho, Universidade Paulista - UNIP

Enfermeiro. Mestre em Ciências Ambientais e Saúde. Doutorando em Sociedade, Tecnologia e Meio Ambiente. Docente do curso de Enfermagem da Universidade Paulista (UNIP), Campus Brasília. Brasília, DF, Brasil.

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Published

2022-03-11

How to Cite

1.
Carvalho Filha FSS, Nunes EKP, Oliveira MVM de, Santos JC dos, Frasca LL de M, Sousa TV de, Moraes Filho IM de. Assessing basic skills of students in the spectrum of autism. Com. Ciências Saúde [Internet]. 2022 Mar. 11 [cited 2024 Jul. 3];33(01). Available from: https://revistaccs.escs.edu.br/index.php/comunicacaoemcienciasdasaude/article/view/903

Issue

Section

Saúde Coletiva

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