Subject planning by the physiotherapist professor of a public institution in the state of Goiás, Brazil

Authors

DOI:

https://doi.org/10.51723/ccs.v33i03.1013

Keywords:

Teaching, Physical Therapy, Lectures, Planning, Courses.

Abstract

Objective: to evaluate the planning of disciplines for physical therapist teachers at a public institution in the state of Goiás, Brazil. Method: cross-sectional, descriptive, quantitative exploratory study. Data were collected through a semi-structured questionnaire and sent by email. Results: the sample consisted of 23 participants. Teachers have autonomy and they plan the subjects taught by them. There is interdisciplinarity and the workload in the teacher´s view is adequate. Teaching methods, didactic resources and assessment instruments vary between classic and technological, theoretical and practical. Teachers report knowing of the Pedagogical Political Project. Conclusion: The general profile of the professors' performance indicates that they are responsible for planning their discipline and that the planned program is decentralized, in other words, it is variable and adapted by the professor to each of their classes.

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Author Biographies

Luiz Henrique Leite Silva, Universidade Estadual de Goiás - UEG

Acadêmico do curso de Fisioterapia da Universidade Estadual de Goiás (UEG), UnU Goiânia - ESEFFEGO.

Jessé Castelo Souza Santana, Universidade Estadual de Goiás - UEG

Acadêmico do curso de Fisioterapia da Universidade Estadual de Goiás (UEG), UnU Goiânia - ESEFFEGO.

Clarice Fernandes Pimentel, Universidade Estadual de Goiás - UEG

Acadêmico do curso de Fisioterapia da Universidade Estadual de Goiás (UEG), UnU Goiânia - ESEFFEGO.

Heliny Alves dos Santos, Universidade Estadual de Goiás - UEG

Acadêmico do curso de Fisioterapia da Universidade Estadual de Goiás (UEG), UnU Goiânia - ESEFFEGO.

Hygor Willian de Oliveira, Universidade Estadual de Goiás - UEG

Acadêmico do curso de Fisioterapia da Universidade Estadual de Goiás (UEG), UnU Goiânia - ESEFFEGO.

Tássio Moreira Peres, Universidade Estadual de Goiás - UEG

Acadêmico do curso de Fisioterapia da Universidade Estadual de Goiás (UEG), UnU Goiânia - ESEFFEGO.

Franassis Barbosa de Oliveira, Universidade Estadual de Goiás - UEG

Doutor em Ciências e Tecnologias em Saúde pela Universidade de Brasília (UnB). Docente nos Departamentos de Fisioterapia e Educação Física da Universidade Estadual de Goiás (UEG), UnU Goiânia - ESEFFEGO.

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Published

2023-02-03

How to Cite

1.
Leite Silva LH, Castelo Souza Santana J, Fernandes Pimentel C, Alves dos Santos H, Willian de Oliveira H, Moreira Peres T, Barbosa de Oliveira F. Subject planning by the physiotherapist professor of a public institution in the state of Goiás, Brazil. Com. Ciências Saúde [Internet]. 2023 Feb. 3 [cited 2024 Jul. 3];33(03). Available from: https://revistaccs.escs.edu.br/index.php/comunicacaoemcienciasdasaude/article/view/1013

Issue

Section

Educação